Вход за клиенти
Забравена парола
  • -
  • A
  • +

назад Създаване на документи за отразяване на трудово-правни отношения

Трудов договор

 

Трудов договор е документ, чрез който се отразяват трудово-правните отношения между фирма-работодател и лице - работник или служител. С регистрирането на такъв документ в Тереза се решават няколко основни задачи.

Назначава се работника или служителя;
Формира се официален документ в печатна форма;
Попълва се информацията за лични данни на лицето;
Формира се фиш със съответните начисления и удръжки;
Подготвя се информация за предаване на уведомление към НАП.

 

За създаване на документи в Тереза.БГ се използва документен център. От тази страница могат да се издават всякакъв тип документи. За създаване на трудов договор трябва да се избере Нов документ ->  Нов трудов договор.

Отваря се помощен екран за определяне на основни параметри на договора.

В тази страница трябва да се избере „Екран за документ” от списъка, след което да се впише датата на влизане в сила и табелния номер. Табелният номер е идентификатора на всяко лице, регистрирано в Тереза. За улеснение на работата може да се приеме, че табелният номер е равен на ЕГН-то на лицето. Поле лични данни се оставя празно, тъй като това е първи документ за лицето и за него няма информация в системата. При тази ситуация поле основен договор се маркира автоматично.

След като се попълнят полетата се натиска бутон „Потвърждение”. Отваря се страницата за попълване на трудов договор, като полетата са такива, каквито предварително са дефинирани в „Екрана за документи”.

В стандартно дефинирания екран за документи са избрани всички полета, нужни за създаване на трудов договор. Полетата с по-тъмен фон са задължителни и без да са попълнени няма да може да се запише документа. Номер на договора не се попълва, той се генерира автоматично.

Всички останали полета се попълват от оператора, като се избират елементи от предварително настроените номенклатури или се вписват директно в тях.

Трябва да се попълнят последователно полетата, както е показано на фигурата по-горе. Попълва се датата на сключване. След това личните данни за работника/служителя: трите имена; ЕГН; град; адрес; образование, като се вписва текст в полетата или се избира от предварително попълнените номенклатури. Следващите няколко полета са от съществено значение, те са свързани с отразяване на трудово-правните взаимоотношения между двете страни: на основание, длъжност, вид осигурен, вид работно време. Попълва се придобития трудов стаж до момента на назначаване, полагаемия редовен и допълнителен отпуск за една календарна година, ако договорът е срочен се попълва до коя дата важи и т.н. От тук системата взема информация за изчисляване на заплата, определяне начина и изчисляване на осигуряването, попълване на досие на лицето в „Лични данни”.

След като са попълнени всички полета, документът трябва да бъде валидиран. Това може да се случи на по-късен етап, като преди това може само да се запише, а в последствие да се валидира. Трябва да се знае, че докато документ не се валидира той не променя данните в системата.

След като е валидиран документът може да бъде разпечатан. С натискане на бутон „Печат” се отваря страница за избор на „Бланка за печат”. След избор бланка се натиска бутон „Потвърждение”.

 

Допълнително споразумение към трудов договор

Това също е документ, свързан с трудово-правните отношения. Той може да бъде създаден само ако вече имаме валидиран трудов договор. Всяко едно допълнително споразумение се отнася към конкретен договор и променя едно или няколко от договорените условия.

За създаване на документа трябва да се влезе в меню „Документен център” и да се избере Нов документ -> Ново допълнително споразумение към трудов договор.

Отваря се помощна страница за създаване на документи, в която трябва да се избере екрана за създаване от списък, да се попълни датата на влизане в сила, от лични данни да се избере лицето, за което се въвежда документа и трудовия договор, към който се издава споразумението.

След попълване на полетата се натиска бутон „Потвърждение” и системата ви изпраща на страница за попълване на самото допълнително споразумение. Аналогично на трудовия договор и тук полетата са предварително избрани в „Екрана за документи”.

Всички компоненти от договорените условия с трудов договор са записани в „Личните данни” на работника/служителя. С пускането на допълнително споразумение те се изчитат и всеки от тях може да бъде променен. След приключването на този документ, променените компоненти стават актуални от дата на влизане в сила. Например по този начин може да се промени длъжността, възнаграждението и др. на даден работника/служителя от определена дата.

След като е попълнен, документът трябва да се валидира, за да се завърши процеса по създаване и да се отразят всички промени. Така създаденият документ може да се разпечата.