Вход за клиенти
Забравена парола
  • -
  • A
  • +

назад Създаване на документи за отсъствия

Заповед за отпуск

Това е документ за отразяване на отсъствия от тип отпуск, като той може да бъде платен и неплатен. С пускането на такъв документ се постигат няколко ефекта. Отразява се отсъствието на лицето, намалява се сумата на оставащите дни от полагаемия отпуск, изчислява се дневната ставка и се формира сумата за получаване на опуска, печата се заповедта. За да се пусне такъв документ трябва да се влезе в  „Документен център” и да се избере Нов документ->

 

 

В страницата за попълване на документа трябва да се попълнят полетата, както е показано на фигурата по-долу.

Първо се попълва датата на заповедта, след което от списъка се избира работник/служител и евентуално се посочва негов заместник. След като са попълнени тези полета, трябва да се избере дата, от която започва и дата, в която приключва отпуската. В поле „Описание на отпуск” се избира от предварително настроените елементи на номенклатура „Отсъствия Отпуски”, като чрез тях се определя типа на отпуската и начина на изчисление и отразяване върху работната заплата и осигуряването.

В долната част на страницата се вижда информация за дните общо по заповедта, оставащите за ползване дни, и каква част от тях се отнасят към текущия период.

Ако лицето, за което се пуска заповедта, има неизползвани дни отпуск от минали години и трябва да бъдат изчерпани по определен ред, това може да стане чрез бутон изчерпване.

След натискане на бутон „Изчерпване” се отваря страница, в която трябва да посочим от коя година точно трябва да се изчерпят дните, след което да натиснем „Запис”.

Записът ни връща на предходната страница. За да се завърши заповедта тя трябва да се валидира. Това става с натискане на бутон „Валидиране”.

 

Болничен лист

Тук е мястото, в което се регистрират издадените болнични листи на работници/служители. С пускането на такъв документ се отразява отсъствието, изчисляват се дните и сумата, които са за сметка на работодателя, изчислява се и сумата за осигуряване и се извлича информация, нужна за подаване на документа в електронен вид в държавните институции. За създаване на такъв документ трябва да се влезе в „Документен център” и да се избере Нов документ -> Нова болничен лист.

Отваря се страница „Болнични листи-създаване“, в която трябва да се попълнят полетата, както е показано на фигурата по-долу.

Трябва да се въведе номер, серия и година от болничния лист, да се впише датата на издаване и да се избере лицето. Попълва се от коя до коя дата е в отсъствие и се избира типа от „Описание на болничен”. В Tereza.bg са дефинирани и настроени всички типове отсъствия с характер на болничен. От това поле се определя критерия и начина на изчисляване и попълване на всички компоненти, свързани с този документ.

Както всички други документи, така и болничният трябва да се валидира. Това става чрез натискане на бутон „Валидиране”, след като са попълнени всички полета.